Grüß Gott - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu Grüß Gott - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu

Grüß Gott

Blijf op de hoogte en volg Ante

08 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Hoi hier dan mijn eerste verslag vanuit wenen. Dinsdag was het dan eindelijk zo ver ik zou voor 5 maanden naar wenen vertrekken. al vroeg op weg naar schiphol en daar nog wat gedronken toen kwam het punt van hello goodbye . gelukkig ben ik samen met mijn klasgenoot leonie dus op de eerste dag konden we al samen reizen en kletsen. eenmaal in wenen aangekomen stond mijn buddy al klaar en ben ik samen met haar mijn sleutel op gaan halen. daarna hebben we nog even ergens wat geluncht en zijn we samen naar de molkereistrasse gegaan. ik woon op de derde verdieping en deel mijn appartement met een aardig Belgisch meisje. in het begin vond ik het niet leuk dat ik maar met 1 iemand zat in plaats van 3 maar nu vind ik het eigenlijk wel heel fijn en rustig.

Op woensdag ben ik samen met leonie op stap geweest om nog wat handige dingen te kopen en wat decoratie voor in mijn kamer. eerst zijn we naar möbelix geweest en daarna naar de Ikea. daar heb ik een nepplantje ,wat leuke kaarten, fleecedeken en nog meer gekocht. aansluitend zijn we nog even langs de supermarkt geweest. Op woensdag voor het eerst elektrisch gekookt was wel even wennen het duurde eindeloos voordat mijn water kookte maar uiteindelijk heb ik toch pasta kunnen maken. in de avond heb ik uitzending gemist gekeken en toen lekker gaan slapen.

Donderdag ben ik samen met leonie en eline een beetje wezen winkelen en we hebben even ergens wat gedronken. daarna hebben we pizza gegeten bij vapiano en toen zijn we met zijn drieën naar de stephansdom gelopen waar er een Erasmus evenement was waarbij we met andere Erasmus studenten ergens gezellig wat gingen drinken. zo heb ik meteen wat andere studenten ontmoet.

gisterochtend ben ik voor het eerst naar school geweest om mijn studie certificaat op te halen die ik nodig had voor mijn ov kaart. op een station heb ik samen met leonie, eline en 3 andere nederlandse meisjes mijn ov kaart geregeld dus nu kan ik overal naar toe reizen. daarna zijn we nog even langs de Ikea geweest om toch nog wat spulletjes te kopen. in de avond weer gekookt en de opening van de olympische spelen gekeken en wie is de mol teruggekeken.

Vandaag heb ik nog geen vast plan maar ik denk dat ik zo naar de naschmarkt ga en vanmiddag naar de stephansdom. en misschien vanavond schaatsen samen met mijn huisgenoot en haar vrienden.
Al hoewel het af en toe nog wennen is en vooral de stilte vind ik soms moeilijk gaat het eigenlijk heel goed ik heb nog niet echt heimwee gehad.
Als jullie het leuk vinden om een keer een kaartje te sturen is dit mijn adres: Ante Biemans
Mölkereistrasse 1/2 Zimmer 3069-1
1020 Wien
ook vind ik het leuk om een keer te skypen dus als iemand dat wilt stuur me dan gewoon even een berichtje . ik zal af en toe wat foto's uploaden en af en toe een reisverslag schrijven


  • 08 Februari 2014 - 11:54

    Odette:

    Hey schat!

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en alles hebt kunnen regelen.
    Het zal nu nog wel even rustig voor je zijn, maar het is alleen maar fijn om even rustig in te komen en de omgeving te leren kennen. Gelukkig kan je wel goed overweg met je medestudent en huisgenoot, dan gaat het vast helemaal goed komen. Veel succes de komende week met school en het verder leren verkennen van Oostenrijk.

    Veel plezier en de groetjes van hier!

    Xxxx

  • 08 Februari 2014 - 12:25

    Belinda:

    Hoi ante

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat ook al is het een beetje stil
    Ik vind het ook leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt.die stephansdom is mooi he nou ik blijf je volgen lieverd veel plezier daar xx liefs belinda

  • 08 Februari 2014 - 12:26

    Tineke:

    Hoi ante, wat ontzettend leuk dat je toch een reisverslag gaat bijhouden.Het geeft een inkijk in wat jij zoal meemaakt daar in wenen.We zijn heel blij dat je het zo naar jd zin hebt xxtineke





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

studie wenen

zoals jullie weten ga ik de komende 5 maanden studeren in wenen

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Tschüss

12 Juni 2014

Zomers

30 Mei 2014

laatste maand

16 Mei 2014

tijd vliegt

06 Mei 2014

druk, druk, druk
Ante

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 14394

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Februari 2015

Stage Valencia

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

studie wenen

30 Juni 2013 - 02 September 2013

mon expérience en France

Landen bezocht: