jetzt geht los - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu jetzt geht los - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu

jetzt geht los

Blijf op de hoogte en volg Ante

16 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Hoi hoi het is al weer een week geleden dat ik mijn eerste reisverslag schreef dus hier een nieuwe update vanuit wenen.
Ik zal de week een beetje dag voor dag schetsen. Maandag was het dan eindelijk zo ver : voor het eerst naar school voor de introductieweek. Eerst kregen we wat uitleg over de school en vervolgens het eerste deel van austrian culture & more. We moesten onder andere op muziek rond lopen en als de muziek stopte moest je je voorstellen aan degene naast of voor je ook moest iedereen van een land bij elkaar staan en dan iets vertellen waar je trots op bent in je land en wat je niet wilt horen. Als Nederlanders hadden we dat we trots zijn op onze dj's en dat we niet willen horen dat je in Nederland overal kan blowen.
Dinsdagochtend kregen we info over het Erasmus programma en alle activiteiten die er zijn en daarna een korte campus tour. Daarna had ik wat tussenuren dus ben ik gezellig met leonie en renate naar de stad geweest. in de avond kregen we weer wat austrian culture & more.

Woensdag was ik zo goed als vrij ik ging alleen naar school om mijn rooster te regelen. mijn rooster is op zich best goed volgende week moet ik maandagmiddag, dinsdagavond, woensdagavond, donderdagmiddag en vrijdag hele dag naar school. zal wel wennen worden om s 'avonds les te hebben ik heb zelfs een paar keer op zaterdag les. Alleen toen ik weer op mijn kamer was kwam ik erachter dat ik een toets had op de dag dat ik weer naar huis ga dus dat was even stressen. ik ben meteen weer naar school gegaan en ik moest een nieuw vak uitkiezen. inmiddels is dat gelukkig gelukt nu nog hopen dat spaans doorgaat er moeten 10 aanmeldingen zijn dus ben benieuwd. in de middag heb ik me ook aangemeld voor de openbare bibliotheek hier zodat ik wat boeken kan lenen.

Donderdag ochtend heb ik moodle training gekregen dat is een soort infonet waar alle powerpoints en huiswerk opstaan. in de middag heb ik mijn eerste was gedaan en s'avonds weer naar school voor de austrian culture & more.

Vrijdagmiddag voor het eerste duitse les gehad was wel leuk en nog niet zo moeilijk gelukkig. s'avonds gezellig met de Erasmus studenten uit eten geweest bij bierbogen brandauer en voor het eerst apfelstrudel gegeten hier in wenen.

Gisteren een city tour door wenen gedaan met de Erasmus groep dus meteen wat cultuur gezien.
Vandaag rustig dagje er is niks open op zondag dus maar beetje huiswerk doen en wat lezen.
Tot volgende week weer
xante


  • 16 Februari 2014 - 12:28

    Tineke:

    Hoi ante, heerlijk om weer even te lezen wat je zoal meemaakt in wenen, jou week is afwisselender dan die van ons.hpoelijk beleef je nog vele mooie momenten in Wien xx

  • 16 Februari 2014 - 15:59

    Belinda:

    Hoi ante,

    Wat leuk om weer iets van je te lezen. Zo te horen heb je al een beetje je draai gevonden en het wordt nog lekker geloof me. Nou ga lekker genieten en veel leren je weet nooit waar het voor voor is lieverd xx groetjes vanuit Haarlem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

studie wenen

zoals jullie weten ga ik de komende 5 maanden studeren in wenen

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Tschüss

12 Juni 2014

Zomers

30 Mei 2014

laatste maand

16 Mei 2014

tijd vliegt

06 Mei 2014

druk, druk, druk
Ante

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 14390

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Februari 2015

Stage Valencia

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

studie wenen

30 Juni 2013 - 02 September 2013

mon expérience en France

Landen bezocht: