eerste week school - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu eerste week school - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu

eerste week school

Blijf op de hoogte en volg Ante

23 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Hoi hoi
het is alweer een week geleden dat ik een verslag schreef de tijd gaat echt snel.
Deze week was het zover de eerste echt schoolweek. Op maandagmiddag had ik mijn eerste les prijstrategien , ik was best wel zenuwachtig omdat de lessen allemaal in het duits zijn en ik niemand ken in de klas. Gelukkig viel het mee er waren al wat meisjes die naar me toe kwamen en de les was goed te volgen.

Dinsdag hoefde ik pas in de avond naar school ik heb gezellig met leonie naar de 10 kilometer schaatsen gekeken en daarna hebben we samen wat gegeten en toen op weg naar school.In de avond had ik macro-economie. de leraar is wel een beetje raar met droge humor die ik niet kan volgen in het duits , hij vroeg wat aan mij en ik zei dat ik uit Nederland kom en kreeg meteen rood hoofd. nog even wennen om echt duits te spreken en ik hou er niet van om in middelpunt te staan.

Woensdag was ik ook bijna hele dag vrij dus ik ben even wezen kijken bij het stadhuis , is heel groot en best mooi met een schaatsbaan er voor nu. Daar ga ik misschien aankomende week naar toe met het Erasmus programma. in de avond had ik duits les , ik vind dit wel een leuke les en een leuke lerares.

Donderdagochtend lekker rustig aangedaan en een wasje gedraaid. in de middag weer naar school. Er kwam meteen een jongen naar me toe die vroeg waar ik vandaan kwam dus even gezellig gekletst. in de les ook contact gemaakt met wat meiden. na de les werd ik uitgenodigd om gezellig wat met de klas te gaan drinken dus die uitnodiging heb ik natuurlijk meteen aangenomen om elkaar te leren kennen. het is echt een leuke klas.

Vrijdag voor het eerst weer eens vroeg uit bed om de hele dag naar school te gaan. in mijn tussenuren naar de bibliotheek geweest om wat engelse leesboeken te halen.

gisteren een hele dag naar Bratislava geweest. was erg gezellig en heb wat mensen leren kennen. we zijn eerst naar een kasteel geweest en daarna naar de stad om kleine rondleiding te krijgen. Daarna ben ik mee geweest met de mensen die van een brug af wilden springen om te kijken. Daarna met een groepje even ergens wat gaan drinken voordat we uit eten zouden gaan met hele Erasmus groep. Op de terugweg met de metro was iedereen in een melige bui was wel grappig.

Vandaag rustig aan gedaan, beetje huiswerk en klein stukje ijshockey gekeken in een café.

Tot volgende week keer

  • 23 Februari 2014 - 18:29

    Belinda:

    Hoi wijfie

    Wat heerlijk om weer wat van je te lezen en wat super leuk dat je het zo naar je zin hebt lieverd je hebt al veel leuke mensen ontmoet zo te lezen geniet er maar van en haha ante in de belangstelling ja daar hou jij zo van nou lieverd geniet ze liefs uit Haarlem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

studie wenen

zoals jullie weten ga ik de komende 5 maanden studeren in wenen

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Tschüss

12 Juni 2014

Zomers

30 Mei 2014

laatste maand

16 Mei 2014

tijd vliegt

06 Mei 2014

druk, druk, druk
Ante

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 14448

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Februari 2015

Stage Valencia

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

studie wenen

30 Juni 2013 - 02 September 2013

mon expérience en France

Landen bezocht: