eindelijk met zijn drietjes - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu eindelijk met zijn drietjes - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Ante Biemans - WaarBenJij.nu

eindelijk met zijn drietjes

Blijf op de hoogte en volg Ante

21 April 2014 | Oostenrijk, Wenen

Hoi hier is weer een nieuw verslag, dit keer over de superleuke week met mijn ouders hier in wenen.
Vrijdag 11 april was het dan eindelijk zover : ik zou mijn ouders weer zien! in de ochtend nog naar school en daar waren ze dan op het station, het voelde meteen weer heel vertrouwd. eerst zijn we naar mijn kamer gegaan om te laten zien waar ik woon en s' middags hebben we in het zonnetje wat gedronken op een terrasje in het prater en we hebben meteen de toerist uitgehangen door naar de stephansdom te gaan en het hundertwasserhaus en daarna lekker uit eten geweest bij vapiano en ik ben nog even mee geweest naar het hotel.

Zaterdag zijn we naar de naschmarkt geweest , lekker rondgelopen en wat gedronken , s'middags zijn we gaan winkelen in de mariahilferstrasse en ik heb 3 jurkjes gekocht. S'avonds op zoek naar een Griek uit het boekje 100% wenen, van de buitenkant zag het er uit als een café maar van binnen zag het er wel grieks uit, het eten was ook lekker en leuk omdat we in de zomervakantie naar Griekenland gaan.

Zondag was het niet zo lekker weer , maar we zijn toch naar schonbrunn geweest en de paasmarkt bezocht daar en de heuvel opgeklommen. daarna nog naar belvedere , wat gedronken op een terras en weer gegeten bij vapiano en nog tv gekeken bij mij op de kamer.

Maandag eerst naar cafe central geweest , dat is een oud en beroemd cafe en daarna een tochtje gemaakt langs de spaanse rijschool, nationale bibliotheek, hofburg, parlement. S'middags boodschappen gedaan en s'avonds bij mij in het appartement gekookt en gegeten. Daarna naar het prater om in het wiener riesenrad te gaan, best hoog maar wel mooi uitzicht over de stad.

Dinsdag een dagje met de trein naar Bratislava geweest. helaas was het wel slecht weer maar toch even leuk om er geweest te zijn. Daarna weer een restaurant uit het 100% wenen boekje geprobeerd dit keer bin im leo was leuk restaurant en lekker eten.

Woensdag zijn we eerst naar mijn school gegaan om te laten zien en daarna naar de brummenmarkt. Ook nog gaan winkelen bij maria hilferstrasse en een paar schoen gescoord. S'avonds nog lekker uit eten geweest en een filmpje gekeken.

Donderdag was helaas alweer de laatste dag, maar we hebben nog volop genoten van elkaar. Eerst nog naar een paasmarkt geweest en daarna nog even naar de donauinsel. rest van de middag in praterpark geweest en samen met mijn moeder in de zweefmolen geweest die 95 meter hoog is en 60 km/u gaat , best wel eng. Toen moesten we toch echt richting luchthaven waar we nog even wat hebben gegeten. Uiteindelijk moesten we afscheid van elkaar nemen , was wel moeilijk allemaal gehuild maar ja is goed teken dat we elkaar weer gaan missen.

Vrijdag had ik een rotdag , voelde me echt verdrietig en had heimwee maar ik heb het nu heel druk met school dus dat is wel afleiding. Ik heb 6 toetsen in deze en komende 2 weken. nu gaat het ook wel weer goed.
Zaterdag nog wat met mijn huisgenoot gedronken in het park en zondag nog met leonie naar het park geweest , er was een bandje en nog een groep breakdancers.

nou dit was het weer , ik kom binnenkort weer met een nieuw verslag
groetjes x ante


  • 21 April 2014 - 20:16

    Tineke:

    Wat hebben we veel gedaan he als je dat zo terug leest. Het was een heerlijke week bij jou.



  • 21 April 2014 - 20:29

    Belinda:

    Hoi lieverd

    Fijn dat jullie zo van elkaar hebben genoten.
    Het weer zien is super fijn maar ja dan weer afscheid nemen dat is dan extra zwaar.

    Gelukkig heb je met school weer afleiding nu nog twee maanden genieten van Wenen en dan zit avontuur er ook weer op niet nog even lekker lieverd een dikke knuffel vanuit haarlem

  • 22 April 2014 - 10:06

    Ante Biemans:

    ja super fijn heerlijk was het :) idd nog even genieten , het is toch een mooie kans dikke knuffel terug X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

studie wenen

zoals jullie weten ga ik de komende 5 maanden studeren in wenen

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2014

Tschüss

12 Juni 2014

Zomers

30 Mei 2014

laatste maand

16 Mei 2014

tijd vliegt

06 Mei 2014

druk, druk, druk
Ante

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 14470

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Februari 2015

Stage Valencia

04 Februari 2014 - 27 Juni 2014

studie wenen

30 Juni 2013 - 02 September 2013

mon expérience en France

Landen bezocht: